Selatan Thailand - Hotel dan pantai

Perjalanan yg x di rancang..nak ke jb bleh plak tetiba tkr arah ke pantai timur & selatan thai..passport lg 5 bln nak expired.terpaksalah renew kat tganu..nasiblah bw..Alhamdulillah pjalanan lancar..
Melaka-Tganu-klantan-takbai-narathiwat-pattani-songkhla-hatyai-BKH-melaka..
Spnjg pjalann dr takbai-narathiwat-pattani byk road block..Ada sorang pakcik tu keja di feri takbai, dia klu blik perlis lalu thai..dia btau ada 40 road block jarak 5km tiap satu.. Sy x kira la plak..mmg byk la.tgk askar pgang senapang dah mcm nak perang pon ada...Hehehe.Tp jgn cuak, jgn risau,diorang cuma jaga kselamatan je.x tahan pon keta.

Hotel bajet


Snjg pjalanan seronok x letih drive dpt tgk kg2, budaya diorang yg berniaga..motor roda 3 yg bw brg,lori2.. Majoriti islam.Tepi2 jalan ada je kedai..buah2an murah!
Kami tido 1 mlm d tganu,klantan, pattani, hatyai.. Hotel bajet rm79-100/night.... Pling best hotel d pttani & hat yai mcm 5* harga murah! Tiap2 tmpt kami akn singgah tgk2 tmpt yg mnarik n teruskan pjalanan..cari mknan yg unik yg xda kat tmpt kta.. Pantai2 di thai sgt cantik..makan sedap.dpt rs mskn ori thai. Pattani ddk hotel cs pattani hotel, hatyai v.l hotel..hatyai x abis explore..kena dtg lagi...hehehe

-Rafidah AK-





Tulis Mesej Anda di sini...
EmoticonEmoticon